Niet zomaar een basisschool, maar een plek om je talenten tot wasdom te laten komen. Een plek waar je volledig jezelf kan zijn vanaf het moment dat je je eerste stapjes zet, samen met je vriendinnetjes en je vriendjes tot aan het moment dat je naar het voortgezet onderwijs gaat: dat is De Achtsprong.
Samen met kinderopvang De Rode Ridder van De Lange Keizer en basisschool De Achtsprong van het WSKO is het een modern Kind Centrum. In een heel open ruimte met overal plekken waar je nieuwsgierigheid wordt gestimuleerd en gedoceerd onder begeleiding van vakkundige mensen, wordt er een omgeving gemaakt waar je je direct thuis voelt. Je voelt je veilig in je eigen groep en je kunt heel gemakkelijk van de ene naar de andere groep als daar aanleiding voor is. Alle ruimten staan in dienst van het onderwijs. Je kunt werken in groepen maar ook zelfstandig. Er is ook ruimte om allemaal samen te zijn en feest te vieren. Zo is De Achtsprong meer dan alleen een Kind Centrum. Het is ook een plek voor de buurt, voor ouders en omwonenden. Van buiten zie je een gebouw met een regelmatige structuur, stoer en betrouwbaar. Van binnen is het adembenemend licht en open met een beetje een industriële look. Een klein onderwijs fabriekje maar wel met een menselijke uitstraling. Hier kun je heerlijk ontdekken, spelenderwijs leren en ja, zelfs glijden over een heuse glijbaan. Je wilt hier niet volwassen worden.
Gebruiker:
WSKO (Westlandse Stichting Katholiek Onderwijs)
De Lange Keizer
Aannemer:
Schenkelbouw BV (Capelle aan den IJssel)
E- en data installaties:
Elektravon (Naaldwijk)
W-installaties:
Schwagermann (‘s-Gravenzande)
Adviseur constructie:
BSA – Adviesbureau voor bouwconstructies (Naaldwijk)
Adviseur bouwbesluit en BENG:
Plan2Be (Naaldwijk)
Bouwmanagement:
Drees & Sommer Netherlands (Rotterdam) – voorheen BOAG
Fotografie:
Peter de Ruig
’s Gravenzandseweg 2
2291 PE Wateringen
Nederland
+31 174 75 22 88
info@formhet.nl
© 2022 FORMHET architectuur, engineering & technologie. All rights reserved. Webdesign de plantage grafische vormgeving.